ДИСТАНЦІЙНЕ ТА ЗМІШАНЕ НАВЧАННЯ

 



Посилання на інтерактивні ігри на Wordwall

1. What can you do? 
2. What can you do 2?
3. My things. 
4. What is it?




Методичні рекомендації викладання іноземних мов в умовах дистанційного навчання

Керуючись листом МОН № 1/9-173 від 23 березня 2020 року, в умовах карантину вчителі працюють з учнями, що перебувають удома, шляхом використання технологій дистанційного навчання з урахуванням матеріально-технічних можливостей закладу освіти.

       Специфіка дистанційного навчання, що базується на використанні телекомунікаційних технологій, Інтернет-ресурсів і послуг, впливає на способи відбору і структуризації змісту, способи реалізації тих чи інших методів і організаційних форм навчання, що суттєво впливає на функціонування всієї системи. Учень відбирає й опрацьовує інформацію, висуває гіпотези, приймає рішення, спираючись на власні роздуми, власне бачення проблеми. У центрі пізнання знаходиться проблема, яка вимагає роботи думки для її розв’язання. Пізнавальна, мисленнєва діяльність індивіда дозволяє йому виходити за рамки отриманої інформації, будувати нове знання. Роль вчителя полягає в тому, щоб допомогти учням, стимулювати їх до самостійних роздумів, відкриттів, нових поглядів на досліджуване явище, предмет. Водночас учитель і учень залишаються учасниками цього процесу в активному діалозі.

Терміни і поняття дистанційного навчання вживаються у таких значеннях:
Дистанційна форма навчання — форма організації навчального процесу у закладах освіти, яка забезпечує реалізацію дистанційного навчання та передбачає можливість отримання випускниками документів державного зразка про відповідний освітній або освітньо-кваліфікаційний рівень.
Технології дистанційного навчання — комплекс освітніх технологій, включаючи психолого-педагогічні та інформаційно-комунікаційні, що надають можливість реалізувати процес дистанційного навчання у навчальних закладах та наукових установах.
Психолого-педагогічні технології дистанційного навчання — система засобів, прийомів, кроків, послідовне здійснення яких забезпечує виконання завдань навчання, виховання і розвитку особистості.
Інформаційно-комунікаційні технології дистанційного навчання — технології створення, накопичення, зберігання та доступу до веб-ресурсів (електронних ресурсів) навчальних дисциплін (програм), а також забезпечення організації і супроводу навчального процесу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засобів інформаційно-комунікаційного зв’язку, у тому числі мережі Інтернет.
Веб-середовище дистанційного навчання — системно організована сукупність веб-ресурсів навчальних дисциплін (програм), програмного забезпечення управління веб-ресурсами, засобів взаємодії суб’єктів дистанційного навчання та управління дистанційним навчанням.
Веб-ресурси навчальних дисциплін (програм), у тому числі дистанційні курси — систематизоване зібрання інформації та засобів навчально-методичного характеру, необхідних для засвоєння навчальних дисциплін (програм), яке доступне через Інтернет (локальну мережу) за допомогою веб-браузера та/або інших доступних користувачеві програмних засобів.
Суб’єкти дистанційного навчання — особи, які навчаються (учень, вихованець, студент, слухач), та особи, які забезпечують навчальний процес за дистанційною формою навчання (педагогічні та науково-педагогічні працівники, методисти тощо).
Синхронний режим — взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої всі учасники одночасно перебувають у веб-середовищі дистанційного навчання (чат, аудіо-, відеоконференції, соціальні мережі тощо).
Асинхронний режим — взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому електронну пошту, форум, соціальні мережі тощо.

Технології дистанційного навчання:
Кейс-технологія – заснована на використанні наборів (кейсів) текстових, аудіо-візуальних та мультимедійних навчально-методичних матеріалів та їх розсиланні для самостійного вивчення та організацією регулярних консультацій з вчителями традиційним або дистанційним способом;
ТВ-технологія – базується на використанні систем телебачення для доставки навчально-методичних матеріалів та організації регулярних консультацій з вчителями; Інтернет-мережева технологія – базується на використанні мереж Інтернет та телекомунікацій для забезпечення навчально-методичними матеріалами та інтерактивної взаємодії між суб`єктами навчання; Змішана технологія. Пропонується під час карантину використовувати змішану технологію, поєднуючи кейс та інтернет-мережеву.

 Інструменти спілкування у дистанційному навчанні
Електронна пошта – це стандартний сервіс Інтернету, що забезпечує передавання повідомлень, як у формі звичайних текстів, які в інших формах (програмах, графіці, звуках, відео) у відкритому чи зашифрованому вигляді. У системі освіти електронна пошта використовується для організації спілкування викладача й учня, а також учнів між собою.
Форум – найпоширеніша форма спілкування викладача й учнів у дистанційному навчанні. Кожний форум присвячений будь-якій проблемі або темі. Модератор форуму (мережевий викладач) реалізує дискусію чи обговорення, стимулюючи питаннями, повідомленнями, новою цікавою інформацією. Програмне забезпечення форумів дозволяє приєднати різні файли певного розміру. Кілька форумів можна об’єднати в один великий. Наприклад, під час роботи малої групи учнів над проектом, створюються форуми для кожної окремої групи з метою спілкування під час проведення дослідження над вирішенням поставленого для даної групи завдання, потім – обговорення загальної проблеми проекту усіма учасниками навчального процесу (веб-конференція).
Чат – спілкування користувачів мережі в режимі реального часу, засіб оперативного спілкування людей через Інтернет. Є кілька різновидів чатів: текстовий, голосовий, аудіовідеочат. Найбільш поширений текстовий чат. Голосовий чат дозволяє спілкуватися за допомогою голосу, що під час вивчення іноземної мови у дистанційній формі є важливим моментом. В освітніх цілях за необхідності можна організувати спілкування в чатах з носіями мови. Це реальна можливість мовної практики, яка проводиться у рамках запропонованої для дискусії проблеми, сумісної проектної діяльності, обміну інформацією.
Відеоконференція – це конференція реального часу в on-line режимі. Вона проводиться у визначений день і в призначений час. Для якісного проведення відеоконференції, як і телеконференції, необхідна її чітка підготовка: створення програм, своєчасна інформація на сайті і розсилка за списком. Відеоконференція – один із сучасних способів зв’язку, що дозволяє проводити заняття у «віддалених класах», коли учні і вчитель знаходяться на відстані. Отже, обговорення й прийняття рішень, дискусії, захист проектів відбуваються у режимі реального часу. Викладач і учні можуть бачити один одного, викладач має можливість супроводжувати лекцію наочним матеріалом.
Блог – це форма спілкування, яка нагадує форум, де право на публікацію належить одній особі чи групі людей. Для вивчення іноземної мови в дистанційному режимі технології блогу можна використовувати під час навчання у колективі. Наприклад, автор (один учень чи їх група) виконав певне завдання (твір, есе), яке розміщується на сайті свого мережевого щоденника (блогу), потім автор блогу дає можливість іншим учням прочитати і прокоментувати розміщений матеріал. В учнів з’являється можливість обговорення й оцінки якості публікації і коментарів іноземною мовою, що сприяє розвитку мовленнєвих навичок.
Середовище Classroom дозволяє організувати онлайн навчання, використовуючи відео, текстову та графічну інформацію, різні додатки Google. Вчитель має можливість контролювати, систематизувати, оцінювати діяльність, переглядати результати виконання вправ, застосовувати різні форми оцінювання.
Соціальні мережі та Viber дозволяють створювати закриті групи, чати, обговорення тем, завдань, проблем, інформації.

Стратегії організації дистанційного навчання:                                                Стратегія асинхронного дистанційного навчання
Учасники освітнього процесу не спілкуються у режимі реального часу і обмежені лише конкретними періодами часу, у який мають бути завершені окремі етапи роботи.
E-mail дистанційне навчання здійснюється через листування учителя і учнів через мережу Інтернет. Класичний варіант E-mail навчання передбачає отримання учнем щоденних у один і той же час поштових повідомлень, що містять невелику кількість текстового матеріалу та перевірочні питання до нього. До листа також можуть входити активні посилання на додаткові матеріали (статті з періодичних видань, оригінальні тексти, презентації, відео фрагменти), що їх можна переглянути у мережі Інтернет. Для спрощення доставки матеріалів до учнів можна їх надсилати всім учасникам навчання одним листом, вказавши їхні електронні адреси через крапку з комою у рядку адресування. По завершенні періоду дистанційного навчання учню надаються перевірочні завдання, що складені з питань, які надавалися під час вивчення окремих фрагментів матеріалу.
Стратегія навчання на платформах соціальних мереж
У обраній соціальній мережі (Google+, FaceBook тощо) створюється окрема група (коло, спільнота), на якій учитель розміщує навчальні матеріали. Це можуть бути як його власні матеріали, так і матеріали інших авторів з теми, що знайдені у в Інтернеті, або у тій же самій соціальній мережі. Учням пропонується ознайомитися з матеріалами і написати до них коментар на задану тему (можуть бути як однакові, так і різні) і встановленого обсягу. У цьому випадку краще використовувати завдання, які потрібно обговорювати, хоча, і розрахункові завдання допускаються. Наприклад, для невеличкого есе-коментаря достатньо 1000–1200 символів без урахування відступів, а відповідь на розрахункове завдання може виглядати як звичайне число, або зображення сторінки зошита з його розв’язанням.
При такій формі асинхронного спілкування матеріали і відповіді доступні всім учасникам навчального процесу, але, за необхідністю, вчитель може звернутися до учня через панель швидких сповіщень (чат). Слід зазначити, що характер створеної спільноти має бути таким, щоб вчитель мав можливості керувати сторінкою і вилучати невдалі матеріали і коментарі, розміщені на ній учнями. Також для зручності можна обрати формат спільноти з обмеженим доступом (тільки для учасників спільноти).
Стратегія синхронного дистанційного навчання
Вимагає від учасників освітнього процесу одночасної присутності у віртуальному середовищі хмарного сервісу або програми. Здійснюється шляхом організації одночасної зустрічі учасників навчання через різноманітні сервіси для on-line спілкування (Skype, GoogleTalk, спільні документи).
Організація такої форми роботи може бути досить складною при великій кількості учасників освітнього процесу (безкоштовні сервіси для спілкування підтримують невелику кількість учасників, не всі учасники своєчасно під’єднуються до зустрічі через технічні складнощі налаштувань пристрою чи швидкості Інтернет-зв’язку), тому цю форму доцільніше використовувати як додатковий елемент іншої форми асинхронного дистанційного навчання. Наприклад, учні поділяються на групи, кожній з яких надається завдання скласти (відредагувати, обговорити тощо) спільний навчальний матеріал, розташований на сервісі спільних документів. Тоді учасники групи самі зв’язуються між собою для виконання завдання, а результати (за необхідності й процес) його виконання учитель може спостерігати у обраному хмарному середовищі або отримати його від учнів електронною поштою.

Відповідно до нормативних актів МОН України навчальний процес за дистанційною формою навчання здійснюється у таких формах: самостійна робота, навчальні заняття, практична підготовка, контрольні заходи. Основною формою організації навчального процесу за дистанційною формою є самостійна робота, націлена на оволодіння школярами навичок самостійної освітньої роботи та формування в учнів ключових компетентностей. Отримання навчальних матеріалів, спілкування між суб’єктами дистанційного навчання під час навчальних занять, шо проводяться дистанційно, забезпечується передачею відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації у синхронному або асинхронному режимі. З метою забезпечення організації освітнього процесу та виконання освітніх програм необхідно використовувати інструменти онлайн-спілкування та електронні ресурси й веб-сервіси в синхронному та асинхронному режимі,  веб-ресурси, розроблені педагогами, практикувати індивідуальні консультації. Технології дистанційного навчання можуть використовуватись у закладі загальної середньої освіти  при проведенні занять через мережу Інтернет під час карантину; участі в інтернет-проєктах, конкурсах; отриманні консультацій тощо. Для ефективного впровадження системи дистанційного навчання доцільно передбачити форми зворотного зв’язку (контролю) зі здобувачами освіти та їх батьками.

Інструменти та електронні ресурси для організації дистанційного навчання:

321 Free Tools for Teachers

LearningApps

LogoMaker

Activate games

Хмарні технології в навчанні

AdobeSpark

Twiddla

Mentimeter

WheelDecide

Glogster

Piktochart

Emaze

Powtoon

Mindmup

Mind42

StepMapFotobabble

PosterMyWall

Popplet

Mindomo

JigsawPlanet

Canva

Tricider

OSB Studio

EdPuzzle

Flipsnack

Storybird

Prezi

Kahoot!

Quizizz

LearningApps

Voice thread

IFunFace

StoryJumper

ThingLink

AnswerGarden

WordArt

Padlet

Voki

BiteAble

Англійська мова: 

https://vseosvita.ua/library/distancijne-ta-zmisane-navcanna-za-dopomogou-google-classroom-214359.html?

https://miyklas.com.ua/p/english-language

https://www.ed-era.com/courses/

https://courses.ed-era.com/courses/EdEra/e102/E102/about

https://www.starfall.com/h/

https://ilearn.org.ua/courses/preview/9

http://www.bbc.co.uk/learningenglish/english/home

http://learnenglish.britishcouncil.org/

https://www.duolingo.com/

https://www.engvid.com/

https://www.memrise.com/login/?next=/home/

https://www.storiesthatmove.org/uk/dlja-vchiteliv/nrtb-habyarbhnx-moayrib/

http://www.loyalbooks.com/

https://cambridge.ua/uk/blog/luchshie-multserialy-na-anglijskom/?fbclid=IwAR0RqUUXNa9ZB-npGTDIvkKMi5rdZZR-BrMuVd41a3UdjOige9yer_NyNKc

https://www.liveworksheets.com/

https://www.education.com/worksheet-generator/reading/crossword-puzzle/?gclid=CjwKCAjwsMzzBRACEiwAx4lLG66TUPFiRJaieLSYtjEuOj1RiYdl2BxIHldmwEqd1idZ5gTKKG1B2BoCRXsQAvD_BwE

https://onlinetestpad.com/ua

https://learningapps.org/

https://kahoot.com/

https://www.youtube.com/user/kievchannel

https://docs.google.com/document/d/1oceMWPSMmvsa2Lw3wb1eCXOCKksDavAYgGZ56bvBctk/mobilebasic

Німецька мова:

https://www.schubertverlag.de/aufgaben/uebungen_a1/a1_kap1_sichvorstellen1.htm

https://portfel.info/load/5_klas/nimecka_mova/50

https://lernen.goethe.de/moodle/course/view.php?id=622789&overview=1

https://www.goethe.de/ins/ua/de/spr/eng/kin/kin.html?wt_sc=ukraine_kinderuni

https://www.goethe.de/de/spr/mag/atd.html

https://studway.com.ua/deutsch-lernen/

http://www.nthuleen.com/teach/grammar/perfekttests.html

https://www.hueber.de/deutsch-als-fremdsprache/unterrichten/lehrwerke

https://kinderuni.goethe.de/?lang=de

https://www.goethe.de/ins/ua/uk/spr/eng/jun.html

https://www.goethe.de/ins/ua/uk/spr/unt/kum/ciu/mat.html

https://deutsch.lingolia.com/de/grammatik

https://www.goethe.de/de/spr/ueb.html

Французька мова: 

https://www.francaisfacile.com/fbclid=IwAR03Fw61p2z0jSU6yVogiqRsdKxkvOzPTsAC5wAmJuZEmEAzfqjpzTNmUqs

https://www.podcastfrancaisfacile.com/

https://www.lepointdufle.net/

http://flenet.unileon.es/grammairecours2.htm?fbclid=IwAR0LdPTB38qiT3LY17Jbea-HXTOjchZs-OqyCW0137BdCCM8AW5BGcb-7L4

https://www.bonjourdefrance.com/

https://apprendre.tv5monde.com/fr

https://www.ortholud.com/exercices_de_vocabulaire.htmlfbclid=IwAR06qQ9YzzquKZlYFxV6FlnVHUXCh3cVXwxNXF1WA-VAVZtsak50ek9AFEg

http://www.exercice.fr/cm2/francais/vocabulaire-/?fbclid=iwar0kmqgneaae5aaqgr8kecyid12a51pq7i-rcabxwxezicdzvtk0jindxkw

Планування та організація самостійної роботи учнів
На основі аналізу організації самостійної роботи учнів за традиційною формою навчання, відповідно до навчального плану, доцільно розробити навчально-тематичний план самостійної роботи учнів в умовах проведення дистанційного навчання.
Доцільно сформувати завдання для самостійної роботи учнів, враховуючи особливості використання технічних засобів підтримки дистанційного навчання. При цьому потрібно брати до уваги, що не всі форми та методи самостійної роботи учнів можна автоматично перенести в електронне навчальне середовище. Учителю необхідно спроектувати весь цикл завдань за темами, що вивчаються. Звичні для традиційної школи форми навчання адаптуються для роботи з гаджетами: вірші у формат відеозапису, контрольні роботи – у формат тестів.
При виконанні учнем самостійної роботи вчителю рекомендовано:
– забезпечити відповідний рівень допомоги та підтримки самостійної роботи учнів;
– сформувати перелік завдань учням;
– визначити, які завдання доцільно виконувати індивідуально, а які в малих групах (до складу малих груп як правило входять 3—5 учнів);
– рівень завдань та технічної підтримки, яка потрібна для його виконання, повинні бути підібрані адекватно до навчальних можливостей учня;
– на рівень завдань не повинен впливати загальний рівень володіння учнями інформаційними технологіями;                                                                                          – не можна пропонувати завдань, виконання яких потребує дуже багато часу, або використання спеціального програмного забезпечення та інформаційних ресурсів, яких немає у наявності, або якими учень ще не володіє.
Особливу увагу потрібно приділяти створенню прозорої оцінки результатів навчання учнів. Беручи до уваги, що самостійна робота може виконуватися і групою учнів, потрібно також сформувати прозору стратегію оцінювання внеску кожного учня у виконання завдання, або прийняти рішення про виставлення однієї і тієї ж оцінки всім учням групи. Окремо потрібно розглянути питання зберігання результатів самостійної роботи учнів. Це дозволить уникнути питань щодо справедливості виставлення оцінки.

Час та умови проведення занять
Організація електронних консультацій та безперервної підтримки учня під час навчання є обов’язковим елементом діяльності вчителя. Час та умови проведення занять потрібно планувати заздалегідь. Обговорення результатів навчання можна проводити в режимі реального часу, наприклад, у межах спеціально організованого вебінару.
Рекомендується також орієнтувати учнів старших класів на самостійне проходження он-лайн тестів, яких багато в мережі Інтернет у вільному доступі. У разі виникнення питань, учень може у будь-який момент звернутися до вчителя онлайн. Школярів молодших класів має супроводжувати ще й тьютор – це може бути мама, бабуся, няня чи будь-яка інша людина, яка організовує процес навчання малюка, орієнтуючись на настанови вчителя.

Інформаційно-комунікаційні технології дистанційного навчання значною мірою використовують веб-ресурси навчальних дисциплін, які можуть містити:
– методичні рекомендації щодо їх використання, послідовності виконання завдань, особливостей контролю тощо;
– документи планування навчального процесу (навчальні програми, навчально-тематичні плани, розклади занять);
– відео- та аудіозаписи до уроків;
– мультимедійні матеріали;
– термінологічні словники;
– практичні завдання із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;
– віртуальні практичні завдання із методичними рекомендаціями щодо їх виконання;
– віртуальні тренажери із методичними рекомендаціями щодо їх використання;
– пакети тестових завдань для проведення контрольних заходів, тестування з автоматизованою перевіркою результатів, тестування з перевіркою вчителем;
– ділові ігри із методичними рекомендаціями щодо їх використання;
– електронні бібліотеки чи посилання на них;
– дистанційний курс, що об’єднує зазначені вище веб-ресурси навчальної дисципліни (програми) єдиним педагогічним сценарієм;
– інші ресурси навчального призначення.
Дистанційне навчання повинне містити:
– якісне інформаційне наповнення;
– структуру навчально-методичних матеріалів;
– логіку вивчення навчального курсу;
– чіткий графік виконання учнями навчального плану;
– критерії, засоби і системи контролю та оцінювання;
– налагоджену систему взаємодії учня та вчителя.

При розробці тестових завдань для перевірки знань з дисципліни, необхідно пам’ятати, що тести мають своєю метою перевірку (самоперевірку) ефективності засвоєння матеріалу. Тести можуть відрізнятися цільовим призначенням для: самоконтролю, перевірки поточних знань, підсумкового контролю. При підготовці тестів, слід продумати та визначити для кожного тесту такі атрибути і параметри:
– тип тесту (для самоконтролю, вхідного, проміжного, підсумкового контролю);
– види питань у тесті (вірно/невірно, одинарний або множинний вибір правильних відповідей, зіставлення визначень і варіантів відповідей, числова відповідь, коротка відповідь з введенням з клавіатури та інші);
– максимальна кількість балів за увесь тест;
– бальна оцінка за кожну вірну відповідь;
– прохідний бал;
– режим видачі питань студенту (вибіркові або усі питання з запропонованих);
– відведений час для тестування;
– кількість спроб.

Змістова частина дистанційного навчання готується у структурованому вигляді. Це значить, що кожний структурний елемент курсу створюється в окремому файлі. Імена файлів повинні відповідати їх змісту і писатися малими латинськими символами. Електронні конспекти, які планується розміщувати у дистанційному курсі, повинні мати чіткий поділ за темами, що розглядаються.
Під час оформлення навчально-методичних матеріалів слід дотримуватися наступних вимог та рекомендацій:
Файли можуть надаватися у різних форматах: PDF, Power Point, Open Office, Microsoft Word, Microsoft Excel.
Рисунки можуть бути представлені в різних графічних форматах, наприклад, .jpeg, .gif, .png та інших.
Для аудіо- відео рекомендується використовувати такі формати:
– .mp3 – MPEG Audio Stream, Layer ІІІ;
– .flv – Flash-відео;
– .f4v – Flash-відео;
– .swf- файл анімації Macromedia Flash (Adobe, Inc.);
– тощо.
Для демонстрацій аудіо- відео та проведення вебінарів рекомендовано використовувати сервіси YouTube.

Як навчати під час війни: чекліст учителя на дистанційці

Як спланувати онлайн-урок?

Прорахуйте всі етапи дистанційки. Знову. Ментальна карта дистанційного навчання, вибір платформи, графік прямих трансляцій, формат здавання роботи — усе це не просто елементи, а система, яка добре працює, якщо продумана наперед. Тож не пошкодуйте один раз часу і розберіться, як організувати дистанційне навчання учнів у нових умовах. Зокрема дізнайтеся, чи будуть у вашому класі учні з інших регіонів. Якщо так, то важливо приділити їм окрему увагу, познайомитися та познайомити дітей між собою.
Не уникайте розмов про війну. Обговорюйте ситуацію, що склалася (ми вже писали, як говорити з дітьми про війну). Так ви зможете зменшити напругу та встановити довіру з учнями.
Додайте безпрограшний елемент. Подумайте про так би мовити ударні моменти, які привертають увагу учнів до заняття та спрацьовують найбільш ефективно. Вправи, які учні виконують у режимі реального часу, усні відповіді школярів, короткі відповіді в чаті — ось те, що найкраще працює в дистанційному навчанні.
Забезпечте збалансованість онлайн-уроку. Не варто перевантажувати заняття ані інформацією, ані веселощами: усього має бути в міру. Експерти радять зробити акцент на вирішенні потреб учнів, на їхніх запитах. У межах кожного уроку і теми варто мати кілька опцій та пропонувати їх дітям. Особливо це важливо в умовах війни, коли щоденний стрес і так надто великий.
Домашні завдання. Тут дуже залежить від учителя та регіону. Доцільність та обсяг домашніх завдань визначайте індивідуально, зважаючи на психоемоційний стан учнів.

Які платформи використати?

Всеукраїнська школа онлайн

Для кого: учні 5–11-х класів

Що саме: 18 шкільних предметів

Зараз на платформі викладено вже 2200 уроків і тестів за шкільною програмою. Окремою перевагою є наявність віртуального класу, де вчитель може відслідковувати прогрес учнів та запрошувати їх до навчання. Це ідеальний варіант для дітей, які зараз можуть перебувати у різних куточках України.

Платформа безкоштовна та доступна 24/7 як в Україні, так і за кордоном. Як правильно організувати таке навчання (методичні рекомендації для вчителів) можна переглянути тут: https://lms.e-school.net.ua/guide.

Щоб зробити навчання ще доступнішим, кожен учень і вчитель зможуть завантажити на свій смартфон чи планшет мобільний додаток «Всеукраїнська школа онлайн». Тож користуючись ВШО в мобільному додатку, учні суттєво оптимізують трафік мобільного інтернету. Ще один плюс додатка ВШО — зручний інтерфейс.

Також можна завантажувати і надсилати учням на мейл чи у Viber матеріали для самопідготовки просто з платформи ВШО. Ці матеріали ви можете опрацьовувати разом з учнями на відеоконференціях через Zoom чи Google Meet.

Оберіть улюблені онлайн-інструменти та відточіть майстерність

Готові вправи з різних предметів + можливість створення власних

learningapps.org

Це система готових вправ з різних предметів, та ще й з можливістю автоматичної перевірки системою. Створіть папку класу, залийте туди вправи — вже наявні там чи створені вами. І можете моніторити виконання цих вправ.

Перевірка знань учнів

ClassTime

Важливо, що цей тестовий сервіс — безкоштовний. Вчитель може використати 9 абсолютно різних і нестандартних типів запитань. Є відкриті запитання, запитання на встановлення відповідності, можливість дати розлогу відповідь. На закріплення знань учням можна давати контрольний тест через цю ж платформу. Також можете створити опитування і надати доступ до нього дітям.

Вчительський креатив: створення навчальних відео

EdTed та Edpuzzle

Учні встановлюють застосунок на телефоні та вводять код класу, який дає вчитель. У цьому класі будуть з’являтися завдання від педагога. Коли учні переглядають навчальне відео, воно зупиняється на певній секунді та спливає завдання від учителя. Його треба виконати одразу, і тільки потім можна буде рухатися далі.

Готові  інтерактивні аркуші та вікторини з предметів і розробка авторських

Quizizz Wordwall Liveworksheets

Цей сервіс англомовний, але у використанні інтуїтивно зрозумілий, тож хай це вас не відлякує, адже там вже є чимало готових тестів з різних предметів українською мовою. Щоб створити свою першу вікторину для класу — просто зареєструйтесь.

Створення крутих презентацій

slides.com

Тут ви створите крутезні інтерактивні онлайн-презентації. Можна легко підібрати дизайн, додати фото, зображення, посилання на відео. Окрім традиційних презентацій сервіс дає змогу створювати мультимедійні проєкти/лонгріди (невеликі історії з малою кількістю лаконічного тексту та великою кількістю візуальних засобів).

Як знизити тривожність учнів?

Пролийте світло на жорстокість

Обговоріть з дітьми їхні страхи та почуття. Зараз це надзвичайно важливо, а замовчування точно не призведе ні до чого хорошого. Дайте ім’я страху, а якщо є можливість — намалюйте його. Візуалізація страху — один з найефективніших методів боротьби з ним.


Зупиніть відчуття безпорадності

За можливості залучайте дітей до різних ініціатив та допомоги іншим. Долучайте їх до кіберініціатив. Деякі з них навіть розроблені у формі гри. Навіть зйомка відео в ТіkТоk — вже великий внесок. Або пост у соцмережах. Дія завжди ефективніша в боротьбі з тривожністю за бездіяльність, а будь-яку дію завжди можна зробити елементом уроку.


Розробіть плани про безпеку

Як поводитися під час повітряної тривоги? А під час артилерійського обстрілу? Що таке зелений коридор і як правильно ним користуватися? Що таке речі першої необхідності? Що робити, якщо загубилися? Пояснюйте все це дітям. І будуйте плани поведінки в ризикових ситуаціях. Діти — це маленькі дорослі. Залишати їх непоінформованими — погана ідея.


Збудуйте машину часу

Запропонуйте своїм учням (або своїм дітям) збудувати чи уявити машину часу. Ця машина здатна перенести вас у різні історичні епохи. Щойно опинитеся там, проаналізуйте разом з дітьми, з якими труднощами стикалися люди під час війни. Спробуйте порівняти ваше становище зі становищем та умовами, в яких жили люди в ті часи.

Як надихнути учнів у цей непростий час: 2 креативні варіанти і 1 невід’ємний

Розповідайте дітям про героїв сучасності. ЗСУ, волонтери, звичайні люди, які роблять неможливе — розповідайте ці історії учням. Надихати можна і героїчною історією українського народу. Шукайте героїв та героїнь як у фольклорі, так і в сучасних реаліях. Легенди про вкрадений танк та збитий банкою помідорів дрон це просто must have.

Зверніться до творчості Тараса Шевченка. Зараз він як ніколи актуальний. І акцентуйте, що «на оновленій землі врага не буде супостата» і «поборемо». Бо це правда.

І головне — показуйте власний приклад. «Дорослий» дорослий у цій ситуації — найкраща опора для дитини. Вірте в ЗСУ та перемогу. Бо все буде Україна.

джерело: Освіторія

Сервіси дистанційного навчання для вчителів від Міністерства цифрової інформації

Сервіси дистанційного навчання для вчителів

Інструменти для оцінювання:

Гарно показали себе онлайн-тести з автоматичним зворотним зв’язком. Неможливо перевірити сотні дитячих робіт через фото. Тести перевіряють рівень запам’ятовування інформації, відтворення або роботу з іншими гаджетами. 

Сервіси: QuizletGoogle FormsKahootPear Deck.

Навчання через відео. Якщо ви посилаєте відео, то бажано, щоб до нього була якась перевірка. Адже просто подивитися відео і зробити типову вправу – не дієво. Краще прив’язати до відео те, що ви будете оцінювати. 

Сервіси: EdPuzzleKhan AcademyNearpodYouTube.

Можна використовувати записані пояснення/відгуки на діаграмах, розв’язках чи процесах (обговореннях), якщо ви користуєтесь цими додатками. Просто писати на тому, що надсилають діти. 

Сервіси: FlipgridExplain EverythingSeesawScreencastifyKaizena.

  • Створення портфоліо робіт для спостереження за навчанням. Я наразі не маю однозначної відповіді, які мають бути завдання. Хтось говорить про більш творчі, хтось – про репродуктивні, тому що треба відпрацьовувати уміння і навички. Це питання відкрите, але завжди має бути баланс. Сервіси: SeesawBook CreatorPagesGoogle Sites.
  • Обговорення тем/Дошки. Обговорювати (наприклад, картини на образотворчому мистецтві чи літературний твір) можна навіть у Viber. Відправити дітям картину і поставити кілька запитань. Лише продумайте, скільки дітей має бути в чаті. Сервіси: FlipgridPadletViber.
  • Опитування/Зворотний зв’язок. Сервіси: MentimeterPoll EverywhereSurvey Monkey.
  • Спільне використання контрольного списку. Сервіси: будь-який додаток для публікації списків.
  • Джерело:https://nus.org.ua/articles

Support for teachers and students from Ukraine


Сторінка ресурсів від Oxford University Press


Ми розуміємо, як непереможна сила освіти допомагає змінити життя! 

Ми об'єднані у баченні квітучого майбутнього!


Команда Oxford University Press створила особливу сторінку, де ми надаємо безкоштовний доступ до цінних ресурсів та матеріалів видавництва Oxford University Press

Доступ та корисні посилання є вільними для вас та ваших учнів з України, у якій би країні ви не знаходились.

https://elt.oup.com/feature/global/response/?cc=ua&selLanguage=uk&dm_i=1Q6R,7SSS4,5PL7AU,VTHO0,1




Немає коментарів:

Дописати коментар

  https://go.mywebinar.com/fdbv-tphr-ctse-vmtp?utm_source=sendpulse&utm_medium=email&utm_campaign=teaching-tens-in-chalenging-ti