Для психічного розвитку дитини дошкільного віку характерні швидкий темп і значна інтенсивність (відбуваються істотні якісні зрушення у процесах сприймання, пам’яті, мислення, уваги, уяви, зароджується довільна регуляція поведінки тощо). Так, пам’ять дошкільняти має величезні можливості. При цьому першорядне значення у навчанні його іноземної мови мають мимовільне запам’ятовування і пригадування. Малюк запам’ятовує слова та висловлювання спершу як позначення тих предметів, дій та властивостей, які він безпосередньо сприймає і про які йому кажуть педагоги, рідні, знайомі у своїх звертаннях до нього під час ігор, у побуті, щоденних справах.
Почувши певні слова та фрази, дитина співвідносить їх із певним об’єктом відповідно до ситуації мовлення, а відтак після багаторазового повторення запам’ятовує це. Перекладу ж рідною мовою вона потребує здебільшого для уточнення значення слів, а не для запам’ятовування. Трохи згодом, наслідуючи дорослих, уже сама починає використовувати певні іншомовні слова та синтаксичні конструкції. Спочатку вживає нечисленні автоматизовані мовленнєві зразки залежно від ситуації спілкування й розчленовує їх на окремі граматичні явища. Із накопиченням досвіду спілкування в дошкільняти утворюються неусвідомлені емпіричні мовні узагальнення, які є підґрунтям поступового формування чуття мови й одним із найбільш важливих передумов правильної побудови усного мовлення. Вміння утворювати за аналогією речення з однаковою граматичною конструкцією і є початком емпіричного мовленнєвого спілкування.
Поряд із мимовільним запам’ятовуванням у дошкільному віці поступово розвивається й довільне (цілеспрямоване, свідоме, кероване вольовими зусиллями). П’яти-шестирічні діти свідомо намагаються запам’ятати іншомовні слова й докладають зусиль для пригадування їх, хоча домінуючу роль усе ж таки відіграє саме мимовільне запам’ятовування.
Одна з найважливіших передумов успішного навчання іноземної мови — увага дошкільнят. Діти цього віку ще не мають стійкої цілеспрямованої уваги, не можуть тривалий час зосереджуватися на одному завданні. Тому в роботі з ними слід використовувати такі вправи та ігри, які б допомагали урізноманітнювати види дитячої діяльності (при тому, що навчання дошкільнят іноземної мови є особливим видом освітньої діяльності).
Малюки оволодівають чужою мовою практично, імітуючи та автоматизуючи певні мовленнєві зразки у певних ситуаціях, хоча ще не знають жодних граматичних правил. Тому на початковому етапі навчання доцільно вдаватися до так званого наслідувального, або усного методу, який ґрунтується на природному дарі людини — імітації. Спирання саме на принцип усної основи має ряд об’єктивних підстав. У процесі навчання діти дошкільного віку не вивчають складові частини невідомої мови, а відразу опановують її як засіб спілкування, засвоюючи як окремі слова, так і цілі синтаксичні конструкції, особливості вимови тощо. Мова в цьому процесі виступає водночас предметом і засобом навчання. Такий усний “вступний курс” створює підґрунтя для подальшого оволодіння читанням та письмом як самостійними видами мовленнєвої діяльності.
Документація керівника гуртка:
- програма гуртка ( методичні рекомендації);
- перспективний і календарний план;
- графік гурткової роботи;
- розклад занять;
- облік проведення гурткових занять;
- список дітей, охоплених гуртковою роботою;
Оптимальна наповнюваність гурткової групи становить – 10 -12 осіб.
Розклад гурткових занять складено з врахуванням профільного напрямку для дітей вікової групи.
Заняття гурткової роботи організовуються таким чином, щоб вони не дублювали ті види діяльності, на яких базувались спеціально організовані заняття в І половину дня.
Тривалість гурткових занять відповідає вікові дітей і не перевищує загальноприйняті методичні норми тривалості навчальних занять.
Рекомендації для батьків
Ваші діти відвідують гурток по вивченню англійської мови в дитячому садку, тому вони перебувають в іншомовному середовищі лише на заняттях. Для досягнення успіху у вивченні англійської мови важливою складовою є плідна співпраця педагога, дітей та батьків. Отже, якщо ви маєте можливість та хочете прийняти участь і допомогти у навчальному процесі ваших дітей, рекомендую вам:
1. Пам’ятайте, що мотивація є рушійною силою у будь-якому починанні.
Проте, як же зацікавити малюка, який не розуміє доцільності вивчення англійської мови? Тут вам стане у пригоді ігрова діяльність, організована у вигляді уявних чи реальних ситуацій спілкування, коли в дитини виникає потреба, бажання та інтерес висловлюватись англійською мовою.
2. Перегляньте разом мультфільми з англійським героями, розпитайте, які з них дітям сподобались.
Виберіть улюбленого персанажа та купіть іграшку або зробіть аплікацію улюбленого героя. Поясніть малюкові, що він спілкується та розуміє тільки англійську, тому прийдеться вивчити дещо на його рідній мові. В словниковому запасі дитини з’являться назви предметів гардеробу, чим іграшку годувати, плюс різні дії (стрибати, спати).
3. Ставте своїй дитині аудіо–відео, використовуйте на домашніх уроках навчальні відео.
Нехай дитина чує, як розмовляють носії мови. Спочатку їй буде важко що-небудь зрозуміти, але вона буде вловлювати правильну інтонацію. А з часом навчиться розуміти мовлення інших людей.
4. Якщо ви володієте достатнім словниковим запасом, то у повсякденному житті є безліч можливостей створити ігрове середовище. Особливо ефективним є використання рольових ігор.
Наприклад, готуючи вечерю матуся виступає в ролі повара, а малюк в ролі помічника. Потім малюк розповідає своему другу Gogo, що він полюбляє їсти. Від імені Gogo запитайте ‛What do you like? – I like pizza and ice-cream‛. – до прикладу відповідає малюк.
5. Розвивайте пам’ять малюків, повторюючи англійські пісні та вірші, які вивчаються на заняттях.
Особливо легко запам’ятовуються короткі вірші – римування, які є дуже корисними для закріплення мовленнєвих зразків. Наприклад:
I have got a ball.
I have got a car.
I have got a lorry.
I have got a star.
Розучувати римівку, потрібно спираючись на наочність. Покладіть перед дітьми картинки або іграшки та розіграйте дану римівку.
Ігри для вивчення англійської мови
Всі люблять грати, бо це цікаво, весело, а ще й корисно. А вивчати англійську мову граючись — основа успіху.
Гра є невід’ємною складовою навчального процесу, адже дитина активно пізнає світ через гру.
1.«Simon says». Весела, проста й рухлива гра, суть якої — слідувати інструкціям. Ведучий гри вимовляє фразу «Simon says» і, наприклад, «touch your nose» — торкніться свого носа, або «clap your hands» — поплескайте в долоні. Гра відмінно підійде для невеликого перепочинку або розминки. Повторюємо (вчимо) назви дій і частини тіла.
2.«Freeze». Просимо дитину бігати по кімнаті, але у момент, коли ми скажемо «Freeze», вона повинна застигнути у якійсь позі. Наша задача — «розморозити» її, відгадавши у ролі кого він(а) застиг. Наприклад: «Are you a cat? — Yes, I am / No, I am not». Чудово грати в цю гру веселою дитячою компанією.
3.«Colours». Гра відмінно підходить для вивчення кольорів. Говоримо дитині «Quickly touch somethings red» — швидко доторкнися до чогось червоного. Можна трохи ускладнити, попросивши принести річ певного кольору.
4.«What is missing?»Гра, яка розвиває увагу та тренує пам’ять. Розкладіть перед дитиною різні речі, а потім попросіть відвернутися й приберіть один предмет. Завдання дитини сказати який предмет зник. «— What is missing? — The car».
5.«Eat — Don't eat». Англійський аналог всім відомої гри «Їстівне — Неїстівне». Вам знадобиться м’яч. Ведучий говорить слово, а потім кидає м’яч. Якщо це їстівне, то треба ловити м’яч, а якщо неїстівне — відбивати.
6.«Is it true or not?». Ще одна гра з м’ячем. Ведучий кидає м’яч та говорить словосполучення, а дитина ловить м’яч та говорить «yes, it's true», або «no, it's not true». Приклади словосполучень: «Yellow lemon», «Blue apple», «Red crocodile», «White snow».
Немає коментарів:
Дописати коментар