НУШ - НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

Любі колеги!

Якщо ви будете викладати англійську мову в 5-х класах НУШ рекомендуємо вам скористатися відеокурсом 𝗦𝘄𝗶𝘁𝗰𝗵 𝗢𝗻, який був спеціально розроблений до підручника 𝗙𝘂𝗹𝗹 𝗕𝗹𝗮𝘀𝘁 𝗣𝗹𝘂𝘀 𝗳𝗼𝗿 𝗨𝗸𝗿𝗮𝗶𝗻𝗲.

Відеокурс складається з восьми епізодів на кожен рівень і включає презентацію ключової лексики та мовних структур. До кожного епізоду розроблені pre-listeningwhile-listening і after-listening tasks, які допоможуть перевірити розуміння епізоду та закріпити лексику.

Для закріплення лексичного матеріалу для учнів 6-х класів НУШ на платформі 𝗤𝘂𝗶𝘇𝗹𝗲𝘁 до кожного уроку розроблений інтерактивний словник з перекладом та зображенням слів, а також інтерактивні вправи на платформах Wordwall та LearningApps, які допоможуть відпрацювати граматичний матеріал та удосконалити навички письма.

VIDEOS ND TASKS

RESOURSES AND FUN 

    



https://s561393.sendpul.se/sl/MjY1NzQ4MzY5/d49893c1c7cfa694b7c9deb9b00b7dae82e81s1 

Ми знаємо, що серед вас багато активних та креативних вчителів, тому запрошуємо учнів та вчителів англійської мови 5-11 класів та коледжів взяти участь у творчому конкурсі 𝗢𝘂𝗿 𝗙𝗶𝗿𝘀𝘁 𝗟𝗲𝘀𝘀𝗼𝗻𝘀 видавництва National Geographic Learning в Україні та компанії «Лінгвіст».

Конкурс присвячений початку навчального 2023/2024 року та має на меті стимулювання творчого мислення, розвиток мовних навичок та підтримку інтересу до вивчення англійської мови серед учнів. Він триватиме з 1 до 21 вересня включно.

ВЗЯТИ УЧАСТЬ


Любі колеги!

Запрошуємо вас взяти участь в конкурсі методичних порад Smart Tips for Teachers видавництва MM Publications в Україні та компанії «Лінгвіст».

Публікуйте свої поради та отримайте можливість виграти один з трьох посібників Smart Book Grammar and Vocabulary.

Конкурс триватиме з 15 червня по 4 серпня включно. 11 серпня на сторінці MM Publications Ukraine будуть опубліковані результати та збірка методичних порад для вчителів-початківців.

Знайомтеся з умовами та діліться своїм досвідом!


УМОВИ КОНКУРСУ



Любі колеги!

Запрошуємо вас взяти участь у весняній конференції від видавництва MM Publications! Наші експерти підготували для Вас багато корисної та цікавої інформації.

Дата: 10 травня 2023
Час: 15.00 – 17.00

Тема: Grammar 007: Investigate and debunk the struggles around grammar.
Спікер: Gregg Sotiropoulos, MM Publications Academic Consultant, International speaker and coach.

Тема: Building up the speaking skills
Спікер: Nadia Theochari, MM Publications Academic Consultant, teacher trainer and coach.

Реєстрація


Приєднатися до зустрічі


Тема: Навчально-методичне забезпечення НУШ. Розвиток комунікативної компетенції учнів 6-7 класів НУШ на уроках англійської мови.

Семінар відбудеться 24 травня 2023 року об 12.00 за адресою: м.Чернівці, вул. Головна 87, ліцей №16, актова зала.
Покликання для реєстрації: https://forms.gle/Xmz8GNZ9kCmU4gyy6
Учасники семінару отримають сертифікат.


NEW PEARSON RESOURCES CONFERENCE або масштабна подія, яку не можна пропустити! Конференція у співпраці з Центром професійного розвитку педагогічних працівників м.Києва. 27.04!

Що буде на конференції:

  • розкажемо про досвід впровадження цифрових інструментів Pearson в навчальний процес
  • продемонструємо фрагмент уроку з цифровими ресурсами Pearson
  • розглянемо інструменти, віджети, допоміжний функціонал цифрових ресурсів Pearson
  • навчимо створювати, адаптувати та редагувати тести відповідно до потреб та задач
  • поділимось реальним досвідом реальних вчителів😎
  • дамо корисні практичні поради щодо ефективного використання цифрових інструментів Pearson на заняттях

Що ви отримаєте після конференції:  📩

  • знання

  • досвід
  • мотивацію

До зустрічі на великій конференції Pearson!


ЗАРЕЄСТРУВАТИСЯ



Любі колеги!

Пропонуємо безкоштовно скористатися відеокурсом, який був спеціально розроблений до підручника Full Blast Plus for Ukraine для учнів 5 класу НУШ.

Відеокурс складається з восьми епізодів на кожен рівень, епізод триває до 5 хвилин. Кожен епізод включає презентацію ключової лексики та мовних структур.

До кожного епізоду розроблені завдання pre-listening, while-listening й after-listening tasks, які допоможуть перевірити розуміння епізоду, закріпити лексику та мовні структури.

Залюбки ділимося з вами корисним посиланнями нижче.

ВІДЕО ТА ЗАВДАННЯ



Запрошуємо на Всеукраїнський вебінар Cambridge Teaching Traditions and Ukrainian Reality - Are They Aligned?

Під час вебінару Ви дізнаєтеся про:

  • особливості методики викладання англійської 1 класі НУШ;
  • особливості методики викладання англійської в 6 класі НУШ;
  • те, чому Кембриджська методика викладання є найбільш дієвою в рамках НУШ;
  • те, як це працює на прикладах завдань з підручників Super Minds i Prepare Ukrainian Edition.

Коли?

10 березня 2023 року

14:00


РЕЄСТРАЦІЯ




Любі колеги!

Запрошуємо вас взяти участь у вебінарі «Teaching Language and Culture to Young Learners» видавництва MM Publications в Україні та компанії «Лінгвіст».

На вебінарі ми розглянемо як поєднати формування національної ідентичності в учнів початкових класів з вивченням іноземної мови. А також оглянемо оновлене видання підручника Smart Junior Updated Edition, який цього року бере участь в конкурсі підручників для 1 класу НУШ.

Дата: 21 лютого
Час: 15:00-16:00
Спікер: Вікторія Колесник, методист компанії «Лінгвіст»







Співпраця і відповідальність підлітків

lifehacks_CUP_Prepare6

Цією статтею ми розпочинаємо нову серію лайфхаків для вчителів, що працюватимуть у 6 класі НУШ. Перша стаття з серії розповість Вам про основні елементи такої життєвої компетентності як співпраця. 

Розвиток умінь співпраці має ключове місце в Держстандарті базової середньої освіти, а також у модельній програмі іншомовної освіти. Розвиток уміння співпрацювати відображено в підручнику Prepare Ukrainian Edition і посідає важливе місце у роботі 6-их класів, адже саме в цій віковій категорії учнів чи не найважливішим є побудова міцної команди.

Співпраця часто описується як ключове уміння для освіти 21 століття (NRC, 2011). Деякі переваги співпраці над індивідуальним розв'язанням проблем полягають в ефективному розподілі праці; використанні інформації з багатьох джерел, точок зору та досвіду; вищих рівнях креативності та кращої якості рішень (OECD, 2013).

Коли люди взаємодіють один з одним, вони не просто обмінюються інформацією, а й підтримують один одного в колективному мисленні. Така спільна взаємодія дозволяє учасникам досягти більшого, ніж вони можуть поодинці.

Читайте більше у статті на нашому сайті:

Читати статтю


Розвиток мислення через сторітелінг. Нове в методиці навчання англійської в 1 класі НУШ

Історії посідають суттєве значення у формуванні особистості та розвитку когнітивних навичок учнів. 

lifehacks_CUP_SuperMinds_2ndEd_Storytelling

Формат викладення інформації через історію – це те, що зрозуміло в кожній культурі світу. Крім того, історії необхідні для вивчення іноземної мови у контексті та розуміння й моделювання комунікативних ситуацій. Однак, чи кожен текст може бути історією?

Переглянути статтю



Шановні колеги!
Хоча Різдво та Новий рік вже позаду, видавництво Лінгвіст підготувало для вас ще подарунки!
Спеціально для викладачів 6 класу пілотного проєкту, які викладають за підручниками Full Blast Plus for Ukraine ми розробили дуже функціональний wordlist.
Full Blast Plus Wordlist містить всі слова та вирази до 5-го розділу підручника, щоб ваші учні могли назавжди запам'ятати лексику цього розділу. Завдяки Full Blast Plus Wordlist ви зможете виконувати різноманітні вправи та ігри на лексику, а також презентувати лексику у новий спосіб, якого ваші учні ще не бачили.

Шановні колеги!
Нагадуємо, що голосування за підручники для 1 класу НУШ вже зовсім скоро і тому хочемо познайомити вас з новим курсом для 1 класів НУШ - Imagine for Ukraine.
НМК для 1 класів НУШ Imagine for Ukraine не лише надає комплексні знання і допомагає діткам вивчати мову в задоволення, а ще й виховує маленьких громадян.
  • Imagine for Ukraine 1 відповідає освітній програмі з іноземних мов Шияна Р.Б. з урахуванням вікових і психолінгвістичних особливостей дітей молодшого шкільного віку.
  • Початкові сторінки 8 розділів містять емоційно й змістовно насичені зображення, пов’язані з сучасною українською культурою та реальним світом.
  • Комунікативні вправи та проєкти на сторінках Culture Page фокусуються на активному застосуванні продуктивних навичок мови та формуванні національних і загальнолюдських цінностей.
  • Видавництва National Geographic Learning та “Лінгвіст”, які видають Imagine for Ukraine, є лідерами на ринку навчальної літератури та зарекомендували себе випуском якісних та сучасних підручників.

Детально оглянути переваги навчальної програми можна за посиланнями нижче. 

Imagine for Ukraine 1

Нова українська школа:
інформаційні й методичні
матеріали

Освітня програма закладу освіти є важливим документом Нової української школи. Вона визначає організацію освітнього процесу в закладі освіти та стратегію розвитку. Для управлінців закладів освіти УІРО
підготовлено ряд інформаційних і методичних матеріалів, а також
проведено заходи щодо розроблення освітньої програми закладу освіти.
Зокрема розроблені поради щодо використання Конструктор навчальних планів і програм — інструменту, розробленого на допомогу освітнім
управлінцям, щоб розподіл навчального навантаження, розроблення навчального і робочого навчального плану було простішим й ефективнішим. Упорядкування напрацьованих у межах фінського проєкту освітніх матеріалів для вчителів: https://uied.org.ua/osvitnij-repozytarijnush/Ці матеріали дають відповіді на важливі питання щодо реформи Нової української школи.

Які загальні вимоги до ведення класного журналу є чинними для 5-х класів НУШ?

Дату уроку записують дробом (у чисельнику — число, у знаменнику — місяць).

Для парних (здвоєних) уроків дату і тему кожного уроку записують окремо.

Назви видів діяльності та контролю записують у формі називного відмінка (без прийменників).

Неправильно                                                       Правильно

За зошит                                                       Зошит

За І семестр                                                        І семестр

За рік                                                                     Річна

За діагностичну роботу                                     Діагностична

За тему                                                                Тема

У разі неатестації учня/учениці з певного предмета/інтегрованого курсу за будь-який період (тему, семестр, рік) роблять відповідний запис н/а (не атестований/не атестована).
У графі «Зміст уроку» стисло записують його тему, а в графі «Завдання додому» — сторінки підручника, номери завдань.
Поточні оцінки виставляють у колонку з відповідною датою.
Які загальні правила виставлення тематичної оцінки?
Тематичні оцінки виставляють у колонку без дати з написом «Тема».
Тематична оцінка коригуванню не підлягає, тому в журналі не потрібно виводити окрему колонку «Скоригована» після тематичної оцінки.
Тематичну оцінку виводять на основі поточних оцінок.
Проведення діагностичної (контрольної) роботи для виставлення тематичної оцінки — на розсуд учителя залежно від тижневого навантаження.
Під час виставлення поточних оцінок учитель має усвідомлювати, які саме результати навчання було оцінено на певному уроці, за підсумками виконання певного виду навчальної діяльності чи певного завдання з підручника.
Тематична оцінка має відповідати певній групі або кільком групам результатів навчання. Наприклад, під час оцінювання теми 1 відбувається оцінювання результатів навчання з групи 1 та групи 2.
Результати перевірки робочих зошитів у тематичній оцінці не враховують.
Які загальні правила виставлення семестрової оцінки?
Оцінку за семестр ставлять на основі тематичних оцінок та контролю груп загальних результатів.
Перед семестровою оцінкою в колонках без дати виставляють оцінки за кожну групу загальних результатів навчання.
Механізм обчислення семестрової оцінки на основі тематичних оцінок та оцінок за групи результатів навчання заклад освіти визначає самостійно й описує в освітній програмі. Це може бути як просте середнє арифметичне, так і складніший варіант з урахуванням ваги кожної групи результатів.
Перед виставленням семестрової оцінки може бути проведений комплексний контроль результатів навчання, на основі якого виставляють оцінки за групи результатів навчання. Під час складання такого комплексного контролю вчитель має подбати, щоб запропоновані завдання давали змогу оцінити відповідні групи результатів.
Семестрова оцінка на бажання учнів може бути скоригована. Незалежно від того, чи були охочі скоригувати семестрову оцінку, у журналі після семестрової оцінки відводять окрему колонку без дати з написом «Скоригована».
Які загальні правила виставлення річної оцінки?
Річне оцінювання здійснюють на підставі загальних оцінок результатів навчання за І і ІІ семестри.
Окрему річну контрольну роботу для цього зазвичай не проводять.
Оцінки за групи результатів у графі «Річна» не виставляють.
Річна оцінка за потреби підлягає коригуванню.
За умови використання власної шкали оцінювання для виставлення річної її переводять у 12 бальну систему.
У випадку неатестації з певного предмета чи інтегрованого курсу в колонці «Річна» роблять запис н/а (не атестований/не атестована).
Які особливості виставлення оцінок в різних освітніх галузях?
Мовно-літературна освітня галузь

Відповідно до освітньої програми закладу в журналі відводять сторінки для обраних предметів та/або інтегрованих курсів: Українська мова, Українська література, Зарубіжна література, Інтегрований курс літератур, Інтегрований мовно-літературний курс.
Для кожного предмета та/або інтегрованого курсу відводять ту кількість сторінок, яка дасть змогу охопити обране закладом навчальне навантаження.
Для інтегрованих курсів відводять сторінки з назвами відповідних курсів БЕЗ ПОДІЛУ на окремі складники цих курсів.
Наприкінці вивчення кожної теми доцільно проводити тематичну роботу для оцінювання очікуваних результатів навчання та базових знань учнів у межах цієї теми. Оцінку за таку роботу виставляють у колонку з відповідною датою, коли її було проведено. На підставі цієї оцінки та з урахуванням поточних оцінок учнів у межах теми виставляють оцінку за тему в колонці без дати.
Тематична робота має орієнтуватися на оцінювання результатів навчання з певних груп, тобто вчитель, пропонуючи для тематичної роботи певні завдання чи вид роботи, має орієнтуватися, які саме результати навчання він оцінює.
Такі види робіт, як диктанти, аудіювання, читання мовчки та вголос, усні й письмові перекази та твори, діалогування, учитель проводить, зважаючи на методичну доцільність. Утім використовувати їх як контроль результатів навчання недоцільно, оскільки, скажімо, диктант дає змогу оцінити лише один чи два результати навчання за Державним стандартом.
За підсумками семестру доцільно провести комплексну діагностичну роботу, яка дасть змогу оцінити всі 4 групи загальних результатів навчання: усна взаємодія, письмова взаємодія, робота з текстом, дослідження мовлення.
Іншомовна освіта

Семестрове оцінювання здійснюють на основі «Контролю» груп загальних результатів, відображених у Свідоцтві досягнень.
«Контроль» може бути комплексним, тоді його проводять у формі тестування.
Результати тематичного, семестрового оцінювання та контролю груп загальних результатів фіксують в окремій колонці без дати.
Оцінку за семестр ставлять на основі тематичного оцінювання та оцінок «Контролю» груп загальних результатів.
Річну оцінку виводять на основі семестрових без проведення окремої контрольної роботи.
Математична освітня галузь

Семестрове та підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за 12-бальною системою (шкалою).
Оцінювання має бути орієнтоване на групи результатів навчання, передбачених навчальною програмою.
За потреби заклад освіти за рішенням педагогічної ради може визначити адаптаційний період, упродовж якого не здійснюють поточне і тематичне оцінювання. Тобто в журналі в цей період фіксують лише відвідування учнями навчальних занять.
Природнича освітня галузь

Під час здійснення підсумкового оцінювання використовують завдання для визначення рівня досягнень за кожною групою результатів: учень досліджує природу, здійснює пошук та опрацьовує інформацію, усвідомлює закономірності природи.
За рішенням педагогічної ради може бути визначено адаптаційний період, упродовж якого вчителі не здійснюють поточного та тематичного оцінювання, а лише фіксують у щоденнику спостережень результати формувального оцінювання.
Громадянська та історична освітня галузь

Оцінювання досягнень учнів на уроках узагальнення відбувається на розсуд учителя.
На уроках тематичного контролю оцінюють результати виконання завдань усіх присутніх учнів. Виставлені бали за такі уроки допомагають визначити динаміку пізнавальної діяльності школярів і об’єктивніше здійснити тематичні, а згодом семестрові оцінювання.
Під час виставлення тематичної оцінки враховують усі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми.
Учнівські зошити з історії учителі можуть переглядати один раз на семестр і оцінку за ведення зошита можуть виставляти в журнал. У такому разі її прирівнюють до поточної.
Для підсумкового оцінювання наприкінці семестру або навчального року застосовують практичні роботи, навчальні проєкти, тестові завдання, письмові роботи: написання есеїв, створення інфографіки, таблиць, діаграм, аналіз текстових та візуальних джерел.
Технологічна освітня галузь

Оцінюванню підлягають очікувані результати навчання у формі зовнішніх та внутрішніх освітніх продуктів, які учні створюють у процесі навчальної діяльності. Зовнішні освітні продукти: самостійно знайдені і презентовані факти, сформульовані ідеї, гіпотези, закономірності, створені вироби, послуги, результати практичних робіт, проєктів. Внутрішні освітні продукти: особисті якості й здібності, знання, уміння, опановані способи діяльності, індивідуальний рівень сформованості ключових і предметної проєктно-технологічної компетентностей.
Соціальна та здоров’язбережувальна освітня галузь

Поточне та підсумкове оцінювання здійснюють шляхом індивідуального, групового та фронтального опитування, планування та виконання експериментальних досліджень, реалізації дослідницьких проєктів, організації роботи з текстами, діаграмами, таблицями, схемами, тестування в електронному форматі.
За рішенням педагогічної ради заклад освіти може відмовитися від оцінювання результатів навчання учнів або визначити власну шкалу оцінювання з інтегрованих курсів/предметів.
Для проведення підсумкового оцінювання можна орієнтуватися на інструменти оцінювання, запропоновані авторами обраних закладом освіти модельних навчальних програм. Інформацію про ці інструменти можна знайти в методичних рекомендаціях.
Інформатична освітня галузь

Наприкінці року оцінюють кожну групу результатів навчання, визначену в Державному стандарті базової середньої освіти за чотирма рівнями: високий, достатній, середній, початковий.
Тематичне оцінювання з предмета здійснюють регулярно за рахунок поділу тем на підтеми.
Мистецька освітня галузь

Оцінювання результатів навчання в мистецькій освітній галузі визначено за критеріями: пізнання та аналіз, інтерпретація творів мистецтва; практична мистецька діяльність; емоційне ставлення до мистецтва, показники яких узгоджено з результатами навчання Державного стандарту базової середньої освіти.
Результати підсумкового оцінювання кожного учня мають бути інтегровані з урахуванням усіх видів діяльності на уроках з усіх видів мистецтва — пізнання та аналіз-інтерпретація творів мистецтва, практична діяльність у галузі мистецтва, виявлення естетичного ставлення (емоційного, оцінного, критичного), види комунікації через мистецтво.
У разі викладання інтегрованого курсу «Мистецтво» двома вчителями і відмінності рівнів очікуваних результатів навчання зі складових інтегрованого курсу, під час підсумкового оцінювання обидва вчителі враховують динаміку особистих навчальних досягнень учня з різних видів мистецтва та узгоджено встановлюють підсумковий рівень досягнень очікуваних результатів навчання на користь дитини.
Загальну підсумкову оцінку з інтегрованого курсу, узгоджену між двома педагогами, виставляють на кожній із двох відповідних сторінок журналу.
Фізична культура

У класних журналах перед виставленням підсумкової оцінки у відповідних графах результатів навчання зазначають першу літеру («В», «Д», «С», «П»), що відповідає назві рівня досягнень орієнтовних критеріїв оцінювання результатів навчання з предметів (Високий, Достатній, Середній, Початковий) або виставляють відповідні бали.
Тематичне оцінювання здійснюють на підставі поточного оцінювання освітньої діяльності учня за певний період, як правило навчальну чверть чи триместр.
Семестрове оцінювання здійснюють за підсумками контролю загальних результатів навчання.
Оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами здійснюють відповідно до індивідуальної програми розвитку.
Поточне оцінювання динаміки результатів тестування функціонального стану та фізичного розвитку, на розсуд учителя, здійснюють декілька разів протягом навчального року.
Сподіваємося, зібрані тут пропозиції допоможуть вам оптимізувати роботу зі шкільною документацією.

Наостанок лише зауважимо, що заповнення журналів у Новій українській школі також має відбуватися з дотриманням принципів автономії закладу освіти та академічної свободи вчителя. Це означає, що оформлення й вигляд класних журналів можуть бути неоднаковими в різних закладах освіти. Наразі цю можливість уповні використовують ті освітяни, які користуються електронними журналами. Ці цифрові помічники, по-перше, дають змогу зробити рутинний процес технологічним і не таким обтяжливим для педагога, по-друге, швидко знаходити й аналізувати дані про кожного учня, надавати зворотний зв’язок батькам. Як швидко перейти на електронний журнал, ми вже писали.

Нормативні документи, що регламентують правила ведення журналів у 5-х класах НУШ:

Закон України «Про повну загальну середню освіту» (стаття 17);
Порядок переведення учнів (вихованців) закладу загальної середньої освіти до наступного класу, затверджений наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2015 № 762 (у редакції наказів Міністерства освіти і науки України від 08.05.2019 № 621, від 01.03.2021 № 268);
Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5–6-х класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 01.04.2022 № 289;
Інструкція з ведення класного журналу 5–11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 № 496;
Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів/інтегрованих курсів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році (лист МОН від 19.08.2022 № 1/9530–22).

Ліва сторонa

Права сторона




Навчально-методичне забезпечення НУШ

Модельні навчальні програми:

1. «Іноземна мова 5-9 класи»  для закладів загальної середньої освіти 
(автори: Редько В. Г., Шаленко О. П., Сотникова С. І., Коваленко О. Я., Коропецька І. Б., Якоб О. М., Самойлюкевич І. В., Добра О. М., Кіор Т. М.)

2. «Іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Зимомря І. М., Мойсюк В. А., Тріфан М. С.,  Унгурян І. К., Яковчук М. В.

3. «Друга іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Редько В. Г., Шаленко О. П., Сотникова С. І., Коваленко О. Я.,  Коропецька І. Б., Якоб О. М., Самойлюкевич І. В., Добра О. М., Кіор Т. М.,  Мацькович М. Р., Глинюк Л. М., Браун Є. Л.


З досвіду роботи вчителів англійської мови Чернівецької ЗОШ № 28 (Захарова Наталія) та Коровійського ліцею (Палагнюк Ольга)


«Оцінювання результатів навчання учнів. Іншомовна освіта.»

Головною метою НУШ – створити школу, в якій буде комфортно вчитись і яка дасть учням не зайві знання, а й практичні навички застосування знань у повсякденному житті. Нова українська школа вимагає новаторського підходу та креативності не тільки від вчителів, а й від адміністрації школи, наполегливість учнів, допомоги і підтримки батьків.

З 1 вересня 2021 року НУШ стартувала у пілотних п'ятих класах у 136 школах України. Серед цих шкіл є і наш заклад Коровійський ліцей)

Впродовж І семестру наші п’ятикласники – пілоти разом  зі своїми  вчителями творили нову освітню традицію держави, шукали, як  зробити українську школу відкритою, цікавою та сучасною, як навчитися отримані знання застосовувати  у повсякденному житті. Тому на уроках досліджували, випробовували, експериментували. 

За досягненнями І семестру наші учні вперше отримали оцінки – це були бали за рівневою шкалою.У початкових класах НУШ дітям не ставлять оцінки. У 5-му вони мають з’явитися, поступово.

Оцінювання в нашій школі відбувалося на основі відповідної нормативно-правової бази, ми користувалися методичними рекомендаціями щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти. 

Згідно Закону України «Про повну загальну середню освіту» кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне,недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти.

Ітак ,які основні види оцінювання використовуються в новій українській школі: це є формувальне оцінювання, поточне, підсумкове.

Хочу наголосити, що вчителі повинні пам’ятати, що формувальне оцінювання має в основному бути усним. Воно орієнтоване не на порівняння дітей у класі, а на індивідуальні результати кожної дитини. Основними завданнями ФО є

  • Визначити досягнення на кожному з етапів навчання

  • Адаптувати освітній процес

  • Звертати увагу на здобутки

  • Запобігти проблемам у навчанні

  • Стимулювати бажання вчитися

  • Запобігати побоюванням помилитися.

Формувальне оцінювання, може здійснюватися у формі самооцінювання, взаємооцінювання учнів, оцінювання вчителем із використанням окремих інструментів (карток, шкал, щоденника спостереження вчителя, портфоліо результатів навчальної діяльності учнів тощо). 

Ось приклад формувального оцінювання, яке я використовувала на уроках. Це є таблиця «Мої сходинки до успіху», для самооцінювання. Кожен учень вкінці уроку виконує само оцінювання по вивченій темі, поставивши позначку навпроти теми,яку вивчали на уроці. Заповнюючи послідовно аркуш, дитина бачить свої успіхи, і знає над чим ще потрібно їй попрацювати, або навпаки бачить. Що погіршує результат. Цей спосіб дозволяє дитині робити певні висновки щодо свого навчання.  Також ще я використовувала жоденник спостережень, наприклад під час перевірки діагностичної роботи. Ми бачимо,  що тут є всі чотири компетенції, за якими оцінюються учні.


Далі поточне оцінювання, тут нічого нового немає. Воно здійснюється у процесі навчання кожного дня, так як у нас було і раніше.


Але я б хотіла звернути  особливу увагу на підсумкове оцінювання. Воно відрізняєтся від того,як ми виставляли ці підсумкові оцінки раніше.  З проблемами підсумкового оцінювання ми стикнулися одразу у  вересні , але більш ретельну увагу ми звернули у грудні місяці, так як не було чітких рекомендацій,як саме здійснювати підсумкове оцінювання. Щоб воно було максимально обєктивним, і щоб воно відображало реальний обсяг зусиль,які приклала кожна дитина. 

  Ви знаєте, що наразі ми маємо певну академічну свободу і багато в чому в  організаціїї в НУШ залежить від педагогічної ради школи. Є декілька варіантів здійснення підсумкового оцінювання. 

Перший вид підсумкового оцінювання є тематичне оцінювання,яке виставляється на основі звичайного поточного оцінювання.

Наступний вид підсумкового оцінювання є семестрове оцінювання. Є два варіанти,яким чином може здійснюватися семестрове оцінювання, обираєте йогов ви і затверджуєте на педагогічній раді школи. Перший варіант виставляти, семестрове оцінювання на основі тематичного оцінювання та інших  результатів навчання: аудіювання, читання, письмо говоріння. Коли ми визначали,як краще провести семестрове оцінювання, то вирішили проводити його на основі тематичних і контрольних робіт (аудіювання, читання, письмо, говоріння). Ми вирішили, що це не буде вдалим рішенням виставляти семестрове оцінювання тільки на основі цих чотирьох контролів , так я к знецінюються поточні оцінки і взагалі немає тоді сенсу виставляти тематичні оцінки. Ось чому ми семестрові оцінки здійснювали на основі і тематичних і контрольних робіт.

Фіксація записів тематичного та семестрового оцінювання проводиться вокремій колонці без дати. 

А тепер річне оцінювання. Воно здійснюється на підставі загальної оцінки результатів навчання за І та ІІ семестри. Окремі види контрольних робіт для річної оцінки з англійської мови ми не писали.

Хочу зазначити, що за рішенням педагогічної ради (за потреби) заклад освіти може визначити адаптаційний період впродовж якого не здійснюється поточне та тематичне оцінювання.

        Наша школа дотрималася рекомендацій МОН, тому затвердили на педагогічній раді рішення, що на перший семестр залишили формувальне оцінювання. На кінець семестру – рівневе (початковий, середній, достатній, високий). На кінець І семестру діти отримали у журнали відповідні рівні, а також ці рівні ми виставили їм у свідоцтво досягнень. У І робіт.І семестрі наші учні оцінюються за бальною системою від 1 до 12 балів. У другому семестрі семестрова оцінка викладалася на основі тематичних та інших  результатів навчання: аудіювання, читання, письмо говоріння.

Щодо Свідоцтва досягнень. Спочатку нам була надана орієнтовна форма Свідоцтва досягнень, де перелік предметів та інтегрованих курсів визначався  закладом освіти відповідно до затвердженої освітньої програми.Тому кожен вчитель переглянув та за потреби  видалив зайві рядки або підкреслив назви курсів відповідно до освітньої програми закладу освіти.       

З англійської ми нічого у свідоцтвах не змінювали, так як були враховані всі види діяльності: аудіювання, читання, письмо, говоріння 

Концепція НУШ передбачає, що навчальна програма базової школи не має бути просто планом викладання. Середня школа має продовжувати те, що закладено у початковій – з плавним переходом. Для того,щоб не втратити цей перехід ми вибрали модельну навчальну програму “Іноземна мова. 5-9 класи” для закладів загальної середньої освіти (авт. Редько В. Г., Шаленко О. П., Сотникова С. І., Коваленко О. Я., Коропецька І. Б., Якоб О. М., Самойлюкевич І. В., Добра О. М., Кіор Т. М.).  До цієї програми підходить підручник   Full Blast, який є логічним продовженням підручника Smart Junior за яким діти навчалися у 1-4 класах.


З досвіду роботи вчителів англійської мови Чернівецького ліцею № 20 (ЯковичС.Г., Глушак Т.І., Цуркан Н.С. та Чемерис О.В.) "Види діяльності на уроках англійської мови (5 клас НУШ)".


Немає коментарів:

Дописати коментар

  https://go.mywebinar.com/fdbv-tphr-ctse-vmtp?utm_source=sendpulse&utm_medium=email&utm_campaign=teaching-tens-in-chalenging-ti